دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 01:25

لیگ ملت‌های والیبال| دومین شکست تیم ملی مقابل ایتالیا

لیگ ملت‌های والیبال| دومین شکست تیم ملی مقابل ایتالیا
تیم ملی والیبال ایتالیا در نوزدهمین دیدار لیگ ملت‌ها برابر ایران به پیروزی رسید تا به دومین برد خود دست یابد.
کد خبر : 913140

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین دوره لیگ ملت‌ها در گروه مردان از روز سه شنبه یکم خرداد آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد شنبه پنجم خرداد در دومین مسابقه خود به مصاف ایتالیا رفت و سه بر صفر مغلوب حریف شد.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، مهدی جلوه، ولی‌زاده، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، مبین نصری و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

سیمونه جیانلی، روبرتو روسو، جانلوکا گالاسی، یوری رومانو، الساندرو میکلتو، دنیل لاویا و بالاسو با هدایت فردیناندو دی‌جورجی سرمربی ترکیب آغاز کننده ابتدایی تیم ملی ایتالیا را تشکیل دادند.

ست نخست این مسابقه با امتیازگیری ایران آغاز شد و با پوئن‌های برابر دو تیم پیش رفت تا این که با بازی خوب مبین نصری، تیم کشورمان از امتیاز ۶ اختلاف امتیاز با حریف را بیشتر کرده و به سه امتیاز رساند. تیم‌ها بار دیگر در امتیاز ۱۵ برابر شدند و این موضوع باعث شد پائز درخواست وقت استراحت دهد. هرچند این موضوعی کمکی به پیشروی ایتالیا نکرد و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به نفع ایتالیا پایان یافت.

دومین ست با سه امتیاز متوالی ایتالیا نشان دهنده انگیزه بیشتر حریف از تیم ایران بود. با وجود تعویض‌های پائز، کشورمان در این ست موفق نبود و ایتالیایی‌ها توانستند با اختلاف امتیاز و با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی برسند.

پائز در ست سوم هم در امتیاز هفت بر دو به نفع ایتالیا دو تعویضه کرد، اما آمدن محمد بربست به جای امین اسماعیل‌نژاد و جواد کریمی به جای محمدطاهر وادی هم شرایط تیم ایران را تغییر نداد و در نهایت این ست هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۱ به نفع ایتالیا پایان یافت.

اورتیز هکتور از پرتوریکو و کاکادور اندرسون از برزیل داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

ایتالیا در والیبال جهان افتخارات بسیاری به دست آورده است به ویژه در بازی‌های المپیک، از ۱۹۷۶ که این مسابقات در مونترال برگزار شد تاکنون این تیم پای ثابت مسابقات والیبال مردان این بازی‌ها بوده و لاجوردی پوشان امسال به دنبال سیزدهمین سهمیه المپیکی خود هستند.

این کشور در المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس و در غیاب تیم‌های قدرتمند بلوک شرق که مسابقات را تحریم کرده بودند در رده سوم ایستاد و نخستین مدال خود را به دست آورد.

در ۶ دوره (۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶) المپیک، ایتالیا همیشه در میان چهار تیم برتر مسابقات والیبال بوده و پنج بار هم روی سکو قرار گرفته است، اما با وجود رسیدن به فینال در آتلانتا ۱۹۹۶، آتن ۲۰۰۴ و ریو ۲۰۱۶ دستش به مدال طلا نرسیده است.

والیبالیست‌های دو کشور ایران و ایتالیا در رده سنی بزرگسالان و در طول تاریخ بیست‌وهشت بار به مصاف یکدیگر رفتند که هشت برد برای ایران و ۲۰ پیروزی برای ایتالیا در این بازی‌ها ثبت شد.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۳:۳۰ بامداد روز یکشنبه ششم خرداد در سومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف کوبا می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته